. Форматування тексту в Microsoft Word - Мої файли - Каталог файлів - Методоб'єднання вчителів інформатики
РМО вчителів інформатики Корсунщини
Субота, 18.05.2024, 13:41
ГоловнаРеєстраціяВхід Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту

Категорії розділу
Мої файли [5]
Скретч [0]
Інформатика [22]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Мої файли

Форматування тексту в Microsoft Word
[ Викачати з сервера (3.17 Mb) ] 21.11.2014, 19:35

Тема. Форматування тексту.
Мета уроку: навчити дітей форматувати текстовий документ: форматувати символи, абзаци, сторінки; формувати навички свідомого планування своєї навчальної діяльності,
розвивати самостійність у засвоєнні на¬вчального матеріалу;
виховувати впевненість у своїх силах, колективізм, естетичність у оформленні тексту,здоровий спосіб життя.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань і навичок.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

НТП потребує впровадження у навчальний процес сучасних засобів навчан¬ня — комп'ютерної техніки.
Ще 2 тисячі років тому Конфуцій сказав:
Те, що я чую, я забуваю,
Те, що я бачу, я пам'ятаю,
Те, що я роблю, я розумію.

На мою думку, за допомогою комп'ютера можна побачити, зробити і запам'ятати, що й намагатимемось зробити на сьогоднішньому уроці.
Діти, пригадайте, будь ласка, з уроків української мови: які стилі мовлення ви знаєте?
Очікувана відповідь: художній, публіцис¬тичний, науковий, офіційно-діловий, роз¬мовний.
Наведіть приклади документів, які належать до офіційно-ділового стилю.
Очікувана відповідь: розписки, заяви, службові листи, реферати тощо.
У нашій школі навчаються діти, які виявляють схильності до тих чи інших предметів, вони займаються в Малих академіях наук, де працюють над наукови¬ми роботами, які потрібно теж правильно оформити. А курсові, дипломні роботи сту¬дентів? Цього всього й навчає тема «Форма¬тування документів».
Для повторення вив¬ченого матеріалу проведемо тестуван¬ня з теми «Фрагменти тексту»
ІII. Оголошення теми та визначення очіку¬ваних результатів
Чи не замислювались ви, діти, над тим, що кожен текст складається з сим-волів, абзаців, сторінок тощо? Чи не можна виконувати якісь операції над заданими об'єк¬тами?
Очікувана відповідь: оскільки символи, аб¬заци, сторінки — об'єкти тексту, то над ними, мабуть, можна виконувати певні зміни.
Так, символи, абзаци, сторінки тексту можна форматувати.
Запишіть тему сьогоднішнього уроку «Фор¬матування тексту». Сформулювати мету сьогоднішнього уроку до снаги кожному з вас, адже подібне формулювання ми мали на по¬передніх уроках.
Висловіть свої думки щодо мети уроку.
Очікувана відповідь: сьогоднішній урок до¬поможе мені навчитись:
• форматувати текст, зокрема, форма¬тувати символи, абзаци, сторінки текстового документа;
• естетично і привабливо оформлювати текстові документи;
• свідомо планувати свою навчальну діяльність;
• самостійно засвоювати навчальний ма¬теріал.
IV. Вивчення нового матеріалу
Що ж таке форматування?
Думки учнів: надання текстовим фрагментам властивостей, від яких залежить їхній зовнішній вигляд.
Форматування тексту поділяється на форматування символів, форматування абзаців та форматування сторінок.
1. Форматування символів.
- шрифт – це набір літер і знаків, які належать до певної гарнітури. Гарнітура - це об’єднання різних за розміром та накресленням, але однакових за характером рисунка шрифтів.
У межах однієї гарнітури можуть бути шрифти з різними написаннями символів –Ж, К, Ч. Щоб застосувати дані функції до тексту потрібно вибрати ту чи іншу команду на панелі інструментів або за допомогою клавіш Ctrl +I, Ctrl+B, Ctrl+U, Ctrl+Пробіл.
- розмір шрифту – кегель шрифту вимірюють не в сантиметрах, а в пунктах (пт).
1пт – 1/72 дюйма або 0,35 мм.
Екскурс в історію
Times New Roman шрифт із засічками
Arial шрифт без засічок
Courier New шрифт фіксованої ширини
Monotype Corsiva каліграфічний рукописний шрифт
Comic Sans MS недбалий шрифт
(Symbol) символьний шрифт

Залежно від зовнішнього вигляду розрізняють шрифти:
- із засічками;
- без засічок;
- фіксованої ширини;
- декоративні.

Щоб вибрати потрібний шрифт потрібно відкрити розкривний список шрифтів із цього переліку вибрати потрібний.
Як змінити колір букв?
Головна – Шрифт – Колір тексту(А)
Як зробити так, щоб текст мав вигляд ніби його замалювали фломастером?
Головна – Шрифт – Колір виділення тексту.
2. Форматування абзаців
До абзацу під час форматування можна задати такі основні параметри: вирівнювання, міжрядковий інтервал,інтервали до і після абзацу, відступ від першого рядка.
- вирівнювання – Головна – Абзац – По лівому краю (Ctrl +L), по правому краю (Ctrl +R), по центру (Ctrl +E), за шириною (Ctrl +J).
- інтервали - Головна – Абзац – Міжрядковий інтервал
Щоб виділити абзац з обох сторін, зверху і знизу,потрібно вибрати міжрядковий інтервал – добавити інтервал перед абзацем та після абзацу.
Якщо у відкритій панелі немає потрібних інтервалів потрібно вибрати Інші варіанти міжрядкових інтервалів
Щоб змінити колір фону виділеного тексту потрібно вибрати Головна – Абзац – Заливка.
Відступ від абзацу – Розмітка сторінки – Абзац - Відступ
3. Форматування сторінки
- поля – Розмітка сторінки – Параметри сторінки – Поля – Настроювані поля;
- орієнтація - Розмітка сторінки – Праметри сторінки – Орієнтація – альбомна чи книжка;
- розмір- - Розмітка сторінки –Параметри сторінки - Розмір
- колір сторінки - Розмітка сторінки – Фон сторінки – Колір сторінки чи Межа сторінки
Фізкультхвилинка
V. Закріплення матеріалу
Створити текст за зразком – сторінка 249
Прометей
Прометей (грец., лат. Prometheus - провидець) – у грецькій міфології вищий і добрий син титана Япета й німфи Клімени.
За протидію богам Зевс звелів прикути Прометея до однієї зі скель Кавказу і пробити йому списом груди. Щоранку на скелю сідав орел і гострим дзьобом рвав Прметею печінку. За ніч печінка відростала, а вранці орел прилітав знову, щоб карати титана. Багато тисячоліть терпів Прометей тяжкі муки, аж доки Геракл (за згодою Зевса, який забажав прославити свого сина) не вбив орла і не визволив титана.
Матеріал з Вікіпедії – вільної енциклопедії,
http://uk.wikipedia.org/
VII. Підсумок уроку і домашнє завдання
Вивчити параграф 24. Виконати завдання після параграфу

Категорія: Мої файли | Додав: liudmilailichuk
Переглядів: 1592 | Завантажень: 26 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Форма входу

Пошук

Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024 Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz